Beach Welcome Trip & Orientation Week

15 juli 2016 - Melbourne, Australië

Maandagochtend 4 juli om 7 am zaten we op de uni klaar voor onze trip naar Lorne. We waren ingedeeld in verschillende groepen. Het was ongeveer 3 uurtjes rijden. Wanneer we daar aankwamen kregen we een lekkere lunch.  Daarna hadden we tijd om onze spullen te droppen bij onze slaapplek. De helft sliep in hotels. De helft in cottages/caravans. Guess where I was sleeping. De cottages natuurlijk. De huisjes zagen er schattig uit van buiten. Maar toen we binnen kwamen stonden er 6 stapelbedden, die op gevangenisbedden leken. We deelden 2 douches en wc’s met ongeveer 16 meiden. Dat de douches en kamers warm waren maakten het wel iets beter. Om 11 uur begon de eerste activiteit. Onze groep mocht als eerst surfen. Het was koud, zo’n 10 graden en wind. Nadat we ons surfpak aan hadden kregen we uitleg en een warming up. We hebben 2 uur lang gesurft. De tijd vloog. Ook al lukte het 99 van de 100 keer niet, iedereen bleef volhouden. Ondanks de kou was het geweldig. Dankzij de hulp van de instructeurs is het me 2 keer gelukt om te staan. For sure dat ik dit nog vaker ga doen tijdens mijn reis! (dan wel met wat mooier weer ;) )

Lorne Surfen

Lorne Lorne

Wanneer ik uit het water kwam merkte ik pas echt hoe koud het was. Daarna mocht een deel van de groep mountainbiken en een deel hiken. Omdat wij te laat waren bij de mountainbikes en er een beperkt aantal was, moesten we hiken. Uiteindelijk was dit niet verkeerd. We liepen door een mooi ‘’nationaal park’’ en mochten na een uurtje al koffie gaan drinken. Het leek wel een beetje op wintersport: snakken naar opwarming en een warm drankje!  ’s Avonds hadden we diner aan de andere kant van het dorp. Dat was dus een heel stuk lopen in de kou. Daarna was er een feestje met een dj. Eerst stond iedereen een beetje bij de pooltafel, maar later in de avond begon iedereen te dansen, waardoor het een geslaagde avond was.

Lorne

De 2e dag hadden we als eerst een ontbijt in een hotel. Vervolgens hadden we free time, maar omdat het constant regende zijn we in dat hotel gebleven om koffie te drinken. Als 2e deel van de dag stond yoga op het programma. Als ik naar de mensen naast me keek voelde ik me een stijve hark. Maar het was leuk. Vervolgens hadden we weer free time, dus ben ik met een Nederlands meisje, 2 Zweedse meisjes en een Engels meisje naar een burger bar geweest voor de lunch.  In de avond hadden we weer een diner en gingen we weer naar de bar.

De volgende dag moesten we al om 8 uur onze kamers uit. Na het ontbijt vertrokken we terug naar Melbourne. In de middag heb ik samen met 2 Nederlandse meiden, Julia en Jennifer, boodschappen gedaan. ’s Avonds hebben we samen met de Dutchies en één Engels meisje gegeten bij Nando’s.

Donderdag hadden we oriëntatie op school. Dit was een soort kort college met informatie over hoe alles werkt. Daarna ben ik samen met Jennifer, Julia en Maxime naar Box Hill geweest om een sim kaart te kopen en een Australische bankrekening te openen, aangezien ik hier bijna nergens kan pinnen. In de avond heb ik samen met Julia gekookt. We hebben later met alle Nederlanders een film gekeken in mijn appartement.

Theekransje

Vrijdag was de eerste dag, sinds ik in Melbourne ben, dat ik tot 11 uur heb geslapen. In de middag ben ik met de Nederlandse meiden, een Amerikaans meisje en 2 Australische jongens naar een koffie barretje geweest. We zijn daarna doorgegaan naar Melbourne. Hier hadden we met 2 andere Australische jongens gemeet, waarmee we naar de Shrine of Remembrance gingen. Dit is een herdenkingsmonument van de Eerste Wereldoorlog.

Melbourne coffeeShrine of Remembrance

MelbourneIMG_4485

Melbourne

We zijn vervolgens naar een rooftopbar geweest om wat te drinken. Om half 8 hebben we vuurwerk bekeken bij Dockyard. Hierna zijn we weer terug gegaan naar het centrum om samen met de Australische jongens wat te drinken bij een andere bar

Melbourne

Zaterdag begon met rustig opstarten.  Daarna ben ik gaan hardlopen met Jennifer. ’s Avonds heb ik met de Nederlandse meiden wraps gegeten. Vervolgens hebben we biertjes gedronken en zijn we naar de stad gegaan. We zijn naar 2 verschillende barretjes geweest. We waren uiteindelijk om 6 uur thuis. Dat zegt genoeg over hoe leuk het was.

Saturday nightSaturday night

En na een zaterdagavond uitgaan volgt natuurlijk een typische luie zondag, die ik in Nederland ook regelmatig beleef. Ik heb wel m’n Australische roommates ontmoet. Ze zijn eindelijk terug van vakantie. Ze zijn allemaal heel aardig en gezellig.

Maandag begon ‘’oriëntatie’’ week, dit betekent eigenlijk elke dag een feestje. Maandag was tevens m’n eerste schooldag. Ik had om 09:00 am Management class. Class is hier college en seminar zijn werkgroepen. Het was in een huuuge college zaal. Groter dan op de VU. Verder leek het college wel zoals het op de VU gaat, alleen was er wel meer interactie. Ik ben daarna naar de supermarkt geweest met Jennifer en Julia. We besloten nog met m’n roommate mee te gaan naar een tweedehands winkel voor kleding voor deze week. We kwamen om 4:02 pm daaraan en het sloot om 4 uur.. In de avond hadden we gratis diner met iedereen van de campus. We aten op ons eigen level/verdieping en hierbij moesten alle nieuwe Ressies (dit zijn alle studenten die op de campus wonen) zich voorstellen.

Level 6 diner

Dinsdag had ik 2 werkgroepen: of seminars, hoe ze dat hier noemen. Eerst Management en Communication in Everyday Life. De stof was niet moeilijk, maar het is wel gek om gelijk alles in het Engels te doen. Daarnaast gaat alles veel informeler dan de universiteit in Nederland.  ’s Avonds was er een Bogan party.

Bogan party

Bogan party ​ Maccas for life

Woensdag heb ik kleding gehaald voor de paintparty van woensdagavond en de bustour van donderdag. ’s Middags had ik seminar van Event Management. ’s Avonds hadden we again free pizza (ik heb nog nooit zoveel pizza in een week gegeten) en daarna de glow paintparty. Ik was blij dat ik goedkope nieuwe kleding had gekocht, want ik zat helemaal onder de verf en was zeiknat. Maar het was het zeker weten waard!

Glow Paint PartyGlow Paint Party

Donderdag, m’n laatste lesdag van de week, had ik seminar en class van Entrepreneurship&Innovation. In de avond was de Mystery Bustour. Er waren vier bussen: blauw, rood, geel en groen. Ik zat in de gele bus. Je moest 4 kledingstukken van je eigen kleur dragen. Vervolgens ging iedere kleurengroep in z’n eigen partybus. En watvoor partybus..  Wat was dat cool! We stopten bij 3 pubs, waar je kleding moest ruilen met andere mensen,  zodat je uiteindelijk een kledingstuk van elke kleur had.

Orientation week Mystery Bus Tour

Mystery Bus Tour    ​Mystery Bus Tour

Mystery Bus Tour

Vandaag is het vrijdag en dat betekent geen uni voor mij vandaag! Het betekent echter wel opruimen, verhaaltjes schrijven, maar vooral chillen. Vanavond hebben we een ‘’Pub Crawl’’, waarbij we verschillende pubs en barretjes gaan bezoeken in het centrum van Melbourne. Helaas heeft m'n stem het al begeven, maar gelukkig kan ik altijd nog dansen.

Cheers!

1. Sjors Lammers:
    15 juli 2016
    Beroepsmatig word ik een beetje getriggerd door dat gevangenisbed. Hoe weet jij als mondaine swaggirl, hoe dat er uit ziet? Toch niet uit eigen ervaring?