My life as an Aussie girl

10 augustus 2016 - Melbourne, Australië

Hoi allemaal!

Eindelijk weer een verhaal uit het verre Australië. Inmiddels zit ik vandaag alweer precies 6 weken in Melbourne. Deze 6 weken zijn omgevlogen. Maar tegelijkertijd heb ik het gevoel dat ik hier al een half jaar woon. M’n vorige verhaal eindigde na de oriëntatie week. Hierna was het tijd voor serieuze zaken. Niet alleen de uni was begonnen, maar ook het zelf koken, wassen en boodschappen doen.. Ja jongens, ik was best wel verwend thuis. Maar over het algemeen gaat dit me allemaal prima af en daar ben ik best trots op.

Op school gaat het goed. Het is wel wennen om zoveel assignments te schrijven, aangezien ik op de VU bijna alleen maar tentamens heb. Wel merk ik dat het niveau hier een stuk lager ligt. Daarnaast is het heerlijk dat ik zo m’n bed uit kan rollen en 2 minuten hoef te lopen naar de uni, in plaats van de fiets, trein, metro en tram te nemen naar de VU (pffoe wat zal dat tegenvallen als ik terug kom!)

Deakin

Naast school en de huishoudelijke taken is er genoeg tijd voor fun. Elke week wordt er een feestje georganiseerd op de campus, van carnaval tot formal dinner. Het is allemaal één groot feest.

Formal Dinner Roommate

carnival Superlympics        ​

Maar naast de katers heb ik ook nog andere dingen ondernomen.Ik ben bijvoorbeeld samen met Stephan en Elissa naar Williamstown geweest. Stephan is een neef van mijn neven en heeft ook in Heerhugowaard gewoond (Ja, in Melbourne zijn zelfs hhw’ers!). Momenteel woont hij samen met Elissa in Melbourne. We hebben in Williamstown  langs de haven gelopen, fish & chips gegeten en ik heb veel verhalen over Australië gehoord.

WilliamstownWilliamstown

Williamstown

Maar Stephan is niet de enige Heerhugowaarder in Melbourne. Ook heb ik samen met Nicole, een vriendin van Remona, gebruncht. Omdat Nicole en haar reismaatje bijna naar huis gaan, heb ik hun travelbuddy ‘’Beer’’ overgenomen. Dit is een geboorteknuffel van een jongen. Hij heeft hem meegenomen op reis en doorgegeven, met het idee dat Beer de hele wereld gaat zien. Ik ben natuurlijk zeer vereerd dat Beer met mij mee mag op reis : - )

Brunch met Nicole ​   Beer

Natuurlijk mag het shoppen in Melbourne niet ontbreken. Ik ben naar 2 uitverkopen  geweest met het motto dat ik met een nog vollere koffer terug ga ;)

Als een echte Aussie girl moest ik natuurlijk ook naar een footy game.  Als een Collingwood supporter was ik natuurlijk erg blij dat ze hadden gewonnen ;) Maar na 2.5 uur in een koud stadion was ik nog blijer dat het af was. Om op te warmen gingen we dan ook op zoek naar een bar om een kopje thee te drinken. We kwamen terecht bij een fancy bar. Er was een dresscode en aangezien wij allemaal op onze sneakertjes liepen mochten we (vooruit dan maar) één drankje binnen doen. (maar daarna wel weer gelijk weg hé ;) ). Toen we de sjieke bar inliepen durfden we natuurlijk geen theetje meer te bestellen. Dus gingen we voor de cocktails, waar we het overigens ook erg warm van kregen.

Footy

Footy game

Donderdag had ik free dinner met m’n huisgenoten, omdat we de schoonste kamer hadden. We gingen naar Sofia’s, een Italiaans restaurant. En zoals ze hier allemaal zeggen, Nederlanders houden van gratis dingen. Dus ik nam het ervan (de Australiërs overigens ook!) We bestelden allemaal large pasta. Ik denk dat niemand verder is gekomen dan de helft van z’n pasta. Het is hier normaal om het dan als ‘’take away’’ mee te nemen. Ondanks dat we allemaal volle bakjes pasta naast ons hadden staan, wilden we natuurlijk het dessert niet missen. We kozen allemaal het lekkerste, maar vooral grootste taartje uit, waar we natuurlijk ook de helft van mee naar huis hadden genomen. Ik had in ieder geval weer een voedselvoorraad voor een aantal dagen.

Om ook nog wat cultureels op te pikken, ben ik zaterdag met 2 meiden naar Melbourne Museum geweest. Zondag was het heerlijk weer en zijn we een middag naar Saint Kilda Beach geweest.

St Kilda ​Crêpes

St Kilda St Kilda by night

st kilda by night​    ​ St Kilda beach

st kilda  st kilda beach

St kildaSt Kilda

St Kilda  St Kilda

St Kilda     ​

Ohja, en over de koffie in Melbourne, kijk maar hieronder, dat zegt genoeg!

Coffee

Het enige nadeel aan Melbourne is dat alles duur is. Dus als iemand nog de loterij wint, jullie weten me te vinden!

Na deze week hebben we een intra-trimester break. Vanaf zondag ga ik 10 dagen naar Alice Springs en Darwin met 3 Nederlandse meiden. We vliegen eerst naar Alice Springs om een tour te doen van 3 dagen en vervolgens gaan we een week naar Darwin. Eindelijk mag ik ook de zomer beleven! M’n volgende reisverslag volgt daarna.

Veel virtuele knuffels, kusjes en groetjes uit Melbourne

1. Remona:
    Heel leuk geschreven weer! Mis jou maar super trots op je <3
  2. Lvd:
    10 augustus 2016
    Maaaan wat een leuk verhaal!!! Ben zo blij voor je xxxxxx dikke zoennnn
  3. NinaS:
    10 augustus 2016
    Wat een topper ben je!!!!!
  4. Maaike:
    10 augustus 2016
    Thanks voor de update maan ! Vind het zo leuk om te lezen wat je allemaal doet daar :)
    En wat goed zeg de schoonste kamer haha. Of zegt dat meer over hoe smerig het bij de anderen is ? :P
  5. Papa:
    11 augustus 2016
    Gaat je goed daar we zijn trots op je. Gelukkig skypen we veel zodat we elkaar kunnen zien en je stem horen. We missen je wel hoor. Liefs pap en mam