The clock is ticking..

12 september 2016 - Melbourne, Australië

De 12e week in Australië. Ongelofelijk, maar waar. Nog maar 3 weekjes lectures volgen (of skippen natuurlijk), study period, tentamens en dan zit het studeren in Melbourne er alweer op. Lekker cliché maar het is toch echt zo... : time flies when you’re having fun.

Gelukkig heb ik veel leuke herinneringen aan Melbourne. Ook afgelopen maand zijn er weer heel wat bijgekomen.

Zo ging ik op een zondagmorgen samen met Jennifer, Maxime en Moene naar  Dangdenong National Park. Toen we daar aankwamen in onze casual clothes en iedereen in sportkleding zagen lopen, realiseerden we ons dat het toch nog wel een klim was. Het heette niet voor niets de 1000 steps. We hebben onze conditie in ieder geval weer even een flinke boost gegeven. 's Middags gingen we naar Skyhigh Mount Dandenong voor een mooi uitzicht met Melbourne in de verte.

DandenongDandenong

DandenongDandenong

Dandenong

Het is ongelofelijk hoeveel verschillende gezichten Melbourne heeft. Midden in de drukte van het centrum het indrukwekkende van de hoge gebouwen. En iets verderop een rustig park met prachtige natuur: Royal Botanical Gardens. Wanneer we hoorden dat het afgelopen dinsdag 22 graden werd, wisten we niet hoe snel we daarheen moesten. Lekker gelopen, gepicknickt en van de zon genoten. We werden helemaal gelukkig van de spring in Melbs.. Jammer genoeg was die maar voor een paar daagjes, because the rain is back.

Botanical gardensBotanical Gardens

Royal Botanical Gardens

Natuurlijk houden de feestjes hier nooit op. Naast de feestjes op de campus, is het uitgaan op Chapel Street het leukst, waar er  heel veel hippe barretjes, restaurantjes en clubs te vinden zijn.

uitgaanuitgaanpal

pawn&co

Het leven op de campus en school is echter ook niet saai. Met een agenda vol assignment deadlines, die natuurlijk allemaal in de laatste weken worden gepropt, ben ik ook wel even zoet. Laatst hadden we diner met level 6, de verdieping waar ik op woon. Iedereen had een gerecht gemaakt, wat resulteerde in een enorm lekker buffet.

level 6 diner

Tussen school door kan ik mezelf goed belonen met een lekker koffie (natuurlijk met m'n koffiebuddy Moen!!) of iets anders lekkers, zoals de milkshakes van afgelopen week in de Moustache Bro’s in Glen Iris met Jennifer, Dawn, Ellen en Eliza.

milkshakekoffiekoffie

koffiekoffiekoffie

Omdat de goedkope Basic Fit hier helaas niet bestaat, besloot ik m’n hardloopsessies op te pakken. Het park rond de campus heeft me dan ook een heel aantal weken motivatie gegeven om een stuk te hardlopen. Helaas begint de motivatie nu wat minder te worden..

Het einde van m’n studeerperiode in Melbourne betekent zeker niet het einde van m’n tijd in Australië. Daarom ben ik ook druk bezig met het plannen van m’n reis voor de rest van de maanden. Momenteel staan de Great Ocean Road, de East Coast en Nieuw Zeeland op de planning. Omdat ik grote plannen heb die met de dag worden uitgebreid, kunnen jullie me zeker niet op 14 december weer op Schiphol verwachten (sorry schatjes, jullie moeten nog even langer op me wachten).

Aangezien deze plannen niet goedkoop zijn en de wijntjes hier ook 10 dollar kosten in plaats van 4 euro, besloot ik toch op zoek te gaan naar werk. Beter laat dan nooit. En met resultaat! Ik ben aangenomen bij een evenementen- en promotiebureau. Ohja, en volgende week verkoop ik een paar dagen paella op een evenement in Melbourne. Hello moneys.

Afgelopen vrijdag heb ik na m’n sollicitatie wat sightseeing gedaan. De regen en m’n oh zo comfortabele laarsjes met hak, hielden me niet tegen om een grote wandeling te maken door de stad. Commercial Bank, Old Melbourne Gaol, Royal Exhibition Building, Carlton Gardens, Parliaments House, St Patricks Cathedral, Fitzroy Gardens… Resultaat: Doorweekt en zere voeten. Natuurlijk kon ik het niet laten om mezelf te belonen met een cappuccino en een brownie in een typisch Melbournes koffiestraatje. Al snel werd ik aangesproken door 2 locals, die me veel vertelden over Melbourne en hun heerlijke wijn met me deelden. Natuurlijk konden ze het niet laten om even naar de drugs in Amsterdam te vragen.  Het is trouwens heel normaal om een vreemdeling aan te spreken in Melbourne. Iedereen is erg geïnteresseerd en behulpzaam. Je zal nooit alleen zijn.

Sightseeing

Zaterdag ging ik met Elissa, Stefan en vrienden van hun naar Marysville, een klein dorpje een uur vanaf Melbourne. Het dorpje was omgeven door prachtige regenwoudachtige natuur. Enorm veel indrukwekkende bomen om je heen. Het leek even of ik in Twilight speelde.. Het treurige hieraan is dat er 2 keer enorme bosbranden hier zijn geweest, die veel huizen, maar ook mensenlevens heeft gekost. De laatste was zelfs nog in 2009. Dit was nog goed te zien aan de zwarte bomen en de nieuwbouw.

Als eerst maakten we een kleine wandeling, vervolgd door een lunch en een bezoekje aan de ‘’lolly shop’’. Daarna liepen we omhoog naar de waterval met een prachtig uitzicht. Als laatst gingen we naar een Art Gallery met een sculpture garden. Ook dit was weer opnieuw opgebouwd na de bosbrand.

MarysvilleMarysvilleMarysvilleMarysville

MarysvilleSculpture garden

Gister ben ik samen met Jennifer naar Melbourne Star geweest. Een groot reuzenrad, waarin we 30 minuten konden genieten van het geweldige uitzicht over Melbourne. Toen we daarna de eerst volgende tram terug instapten zonder te kijken (echte slimme, oplettende uni girls), kwamen we aan de andere kant van Melbourne uit. Beetje jammer dat we dit pas bijna bij de laatste stop merkten, dus weer all the way terug moesten naar het centrum en daarna de tram moesten pakken naar Burwood, wat overigens de laatste tram was. Gelukkig konden we tussendoor onze chocola verslaving voeden en hebben we onze lachspieren weer flink getraind.

Melbourne StarMelbourne Star

Melbourne Star

Keep following me the last weeks in Melbourne!

1. Isabel:
    12 september 2016
    Wat een leuk verhaal weer mop! Wat gaat de tijd dan snel en je hebt al zoveel leuke dingen gedaan en dat wordt nog meer. Ik heb gister ook weer m'n hardloopsessie opgepakt (toch wel ietwat zwaar zonder jou) en ik heb besloten ook maar deze week weer eens naar de sportschool te gaan dus dat zal wel even moeilijk worden zonder jou gezweet naast me :) hopelijk kunnen we in december nog samen met jou een paar van die mooie plekken bezoeken daar! Liefs knoffie
  2. Papa:
    12 september 2016
    Prachtig geschreven Manon, gelukkig hou je ons dagelijks van al je belevingen op de hoogte van alles. Anders was het een moeilijke tijd voor ons. Maar door ons dagelijkse contact slaan we ons er zeker doorheen.
    Gelukkig heb jij het goed daar en geniet je. Maak er nog een mooie tijd van daar in Australië en tot gauw liefs pap en mam xx
  3. Irma Sombroek:
    13 september 2016
    Wat genieten allemaal Manon, prachtig weer de mooie foto's en leuke je verhalen lekker lachen. kus van Jan en Irma