The final count down

21 juni 2016 - Heerhugowaard, Nederland

Melbourne

Op 27 januari kreeg ik het geweldige nieuws dat ik uit velen geselecteerd was om in Melbourne te studeren. Sindsdien is de tijd letterlijk om gevlogen. Nu is het nog maar 7 dagen tot dat mijn 5.5 maand lang durende avontuur down under gaat beginnen (zo spannend!!!!).  Na 10.000 mailtjes, telefoontjes en formulieren denk ik dat alle (in ieder geval grote) dingen geregeld heb. En ja, dat is echt vééél meer dan je denkt. Visum, ticket, bankzaken, verzekeringen, studiefinanciering, kamer, inschrijving van vakken, telefoon abonnement en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Geloof me: een bestemming binnen Europa had me veel werk gescheeld. Maar nee, Manon wil het graag gelijk groots aanpakken. Daarnaast ook lekker dubbel op: Én naar de andere kant van de wereld én op mezelf wonen (oh mam, wat zal ik terugkomen met geweldige kook- en waskunsten!)

Vorige week ben ik ook met het echte werk begonnen: het inpakken. En misschien is dit nog wel de grootste opgave, aangezien ik maar 30 kg mee mag. Mijn vriendinnen weten heel goed hoe lastig dit voor mij is. Voor één weekje vakantie neem ik namelijk altijd al veel te veel mee (Meiden, let op, dit keer gaat het me lukken!;) )

Op 28 juni om 21:50 vlieg ik via Dubai naar Melbourne. Deze reis zal 22 uur gaan duren. Dat betekent veel films kijken, muziek luisteren en slapen (als dat in ieder geval gaat lukken met alle zenuwen).

In Melbourne ga ik 4 maanden (juli t/m oktober) studeren aan de Deakin University: één van de meest progressieve universiteiten van Australië. Ik ga hier 4 vakken volgen: Management, Event Management, Entrepreneurship&Innovation en Communication in Everyday Life. Tijdens deze periode zal ik verblijven op de Burwood Campus in een shared apartment met 4/5 andere studenten. De campus is een stukje van het centrum af. Maar aangezien Melbourne het grootste stedelijke tramnetwerk van de wereld heeft, is het centrum heel makkelijk te bereiken.

Van 4 t/m 6 juli is er een Beach Welcome Trip georganiseerd voor alle nieuwe internationale studenten van Deakin. Dit is een goede mogelijkheid om elkaar te leren kennen. We verblijven in Lorne (zie foto!), een plaatsje in Victoria dichtbij de Great Ocean Road. Tijdens deze dagen zullen er allerlei activiteiten plaatsvinden, zoals surfen, hiken en yoga.

Lorne

Terwijl jullie gaan genieten van de zon ( als die tenminste nog een keer komt in Nederland;) ) ga ik lekker  bibberen in windy Melbourne, aangezien het daar winter is op dit moment. Gelukkig als ik ga reizen (en het hier winter wordt), wordt het in Australië zomer. De planning is tot nu toe dat ik vanaf eind oktober tot midden december zal reizen langs de Oostkust.   M’n bucketlist met mooie plekjes puilt ondertussen al aardig uit. Maar ik ga m’n reis pas echt plannen in Melbourne. M’n voorlopige terugkomst datum is 14 december.

Tot de volgende update! Wanneer ik hopelijk helemaal ready ben! (en waarschijnlijk stijf sta van de zenuwen)

1. Papa:
    21 juni 2016
    Nou Manon het komt nu wel hèel erg dichtbij. Het inpakken vergt veel stress want ga je het allemaal redden in een koffer we gaan het meemaken. Je hele kleding garderobe kan niet helemaal mee. Alles is te koop hoor in Australië. Zoals je in het verslag al vertel is alles tot in de puntjes geregeld je hebt zeker aan alles gedacht en dat heb je keurig
    gedaan, petje af Manon. Nou we hebben nog een paar dagen met elkaar en dan op naar Schiphol voor het vertrek en dan na 22 uur vliegen zit je wel aan de andere kant van de werel maar met ons bellen en facetimen kunnen we ieder moment van de dag als het moet. Wij hopen dat je een prachtige tijd tegemoet ga. Liefs Mam.
  2. Jolinne:
    23 juni 2016
    Omgggg girl ik ben helemaal een beetje zenuwachtig voor jou aan het worden haha! Maar vind het al helemaal leuk om dit te lezen, komt helemaal goed met jou :) liefs!